דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לימודי ביולוגיה לתואר ראשון- כל המידע 

מאת    [ 22/04/2012 ]

מילים במאמר: 482   [ נצפה 2278 פעמים ]

תחום הביולוגיה, התחום העוסק במדע החיים, הוא תחום אשר בשנים האחרונות תפס תאוצה רבה במספר כיוונים שונים. לאחר פענוח רצף הגנום האנושי, הושם דגש רב על עיבוד כמויות המידע הגדולות הקיימות בתחום באמצעים מחשובים. לאור ההתפתחויות המואצות בשנים האחרונות בתחומי הביוטכנולוגיה, הקשר בין מדע הביולוגיה והיישומים ההנדסיים האפשריים של מדע זה חוזק מאד, ואילו בתחום המודעות הגוברת לאיכות הסביבה הכיוון של ביולוגיה המתמקדת בבתי גידול שונים, תנאים אקולוגים וסביבתיים שונים וכדומה, גם היא תפסה תאוצה.

מה לומדים בלימודי הביולוגיה?

תחום הביולוגיה הוא תחום רחב מאד החולש על נושאים רבים ומגוונים: החל ממבנה גוף האדם, דרך התהליכים הכימיים המתרחשים בתאי צמחים ואורגניזמים שונים, ההשפעות הביולוגיות על ההתנהגות, סקירה ומיון של משפחות בעלי חיים מסוימות וכלה בהשפעות בין בעלי חיים שונים בסביבות שונות. בגלל היקף התחום עליו הביולוגיה שולטת, לימודי תואר ראשון במדעי החיים או בביולוגיה מתמקדים לרוב בתחום המבואות, תוך נגיעות וטעימות מתחומים ממוקדים יותר אליהם אפשר להמשיך וללמוד במסגרת תואר שני או תארים מתקדמים יותר.

תחילת לימודי הביולוגיה היא בלימוד הבסיס והתשתית – כימיה כללית, אורגנית ופיסיקלית, פיסיקה, מתמטיקה, מבוא לביולוגיה של התא, מבוא לתכנות, סטטיסטיקה והסתברות, שיטות מחקר ומקצועות דומים. לאחר לימוד המבואות, תלמידי תואר ראשון בביולוגיה לומדים קורסים שונים הדוגמים מהטווח הרחב אותו הביולוגיה מציעה - אקולוגיה, בוטניקה, פיזיולוגיה, גנטיקה, אימונולוגיה, זואולוגיה, מורפולוגיה, ביו כימיה, מיקרו ביולוגיה,  חקר המוח וההתנהגות, אוקינוגראפיה וכדומה. במקומות רבים תוכנית הלימודים לקראת תואר ראשון בלימודי הביולוגיה מאפשרת לתלמידים גם ללמוד לקראת קבלת תעודת הוראה במקביל ללימודי הביולוגיה.

אפשרויות תעסוקה והמשך לימודים

מקצוע הביולוגיה מהווה את הבסיס המחקרי למקצועות רבים אחרים דוגמת רפואה, הנדסה ביוטכנולוגית, ניתוח מידע ממוחשב לנתונים ביולוגיים או חקר ההתנהגות ומדע הפסיכו-ביולוגיה. בוגרי תואר ראשון בביולוגיה יכולים להשתלב בעבודה במעבדות מחקר שונות או להמשיך ללימודי תארים מתקדמים כדי להשתלב במחקר פעיל באחד התחומים.

מלבד הכיוון המחקרי, תחום אחר לו קיימת דרישה גוברת בשוק הוא תחום ההוראה. מקצוע הוראת המדעים והוראת מדעי הסביבה התפתח מאד בשנים האחרונות וקיימת דרישה גוברת והולכת למורים המתמחים בתחום זה. בוגרי לימודי ביולוגיה אשר שילבו לימודים לקראת תעודת הוראה יכולים להשתלב כמורים בבתי הספר התיכוניים תוך התמקצעות באחד התחומים במסגרת לימודי תואר שני.

כיוון נוסף הפתוח בפני בוגרי הביולוגיה הוא התחום האקדמי והכוונת הקריירה לקראת השתלבות כחוקרים וכמרצים באחת האוניברסיטאות, הסמינרים והמכללות המציעות לימודים בתחום.

כיוון אחר הוא כיוון המשלב ידע מתחום הביולוגיה עם תחום אחר. לימודי מחשב בשילוב עם לימודי ביולוגיה, לדוגמה יכשירו אנשים לעסוק במערכות מידע ביולוגיות, ושילוב לימודים מתחום מקצועות הניהול יכשירו מנהלי מעבדות.

תנאי קבלה ומשך הלימודים

לימודי ביולוגיה במסגרת אוניברסיטאות, סמינרים ומכללות דורשים מעבר בחינה פסיכומטרית ותעודת בגרות מלאה הכוללת לימודים מוגברים בתחומי האנגלית, המתמטיקה ולעתים המדעים. משך הלימודים לקראת התואר הראשון הוא שלוש שנים.

לימודי הביולוגיה מהווים נקודת בסיס מצוינת להמשך לימודים והתמקצעות במספר תחומים נדרשים בשוק, המהווים את חוד החנית בהתפתחות המדעית והמחקרית המרכזית המתרחשת בשנים האחרונות. לאלו המעוניינים להשתלב כדור הבא של חוקרי המוח, מבנה החלבון, או יחסי הגומלין בין האדם לסביבתו, לימודי הביולוגיה מהווים נקודת זינוק טובה.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב